Schiphol - Nairobi met MCC

30 januari 2016 - Schiphol, Nederland

Deze keer voet de reis naar Afrika.
1 week op missie voor MCC in Kenia west, waarna nog 9 dagen safari in Kenia een Tanzania.
Vrijdag 29 januari 2016 Lowietje en Rob zijn om 6.45 al bij me voor vertrek naar Schiphol. Snel mijn auto afgeven bij Pijnacker en off we go. Bij de ingang van Schiphol ontmoeten we de anderen en verdelen nog wat laatste spullen. De 8 uur durende vlucht met KLM verloopt soepeltjes. Na alle drukte rondom het boek en het late naar bed gaan is het heerlijk om te kunnen ontspannen en slapen in het vliegtuig.
Bij de douane zijn er mensen die voordringen: ons kindje heeft zo'n dorst. ...
Als iedereen zijn bagage heeft nemen we de laatste hobbel: de customs control. Er staat een heel akelig mannetje die er veel mensen uitpikt voor controle. Karin en ik zijn ook de pisang. We komen er niet uit met hem en zijn heel blij als Nadine en Esther ons uit de brand helpen. 54 dollar lichter krijg ik eindelijk mijn paspoort terug en kunnen we door.
Buiten staat de luxe bus al klaar en we zijn zo in het Grace house resort. Nog een wijntje en wat eten en dan heerlijk naar bed.