Colombia - Panama cruise langs San Blas eilanden

28 mei 2015 - Panamá, Panama

Maandagavond 25 mei Club Nautica Cartagena
Om 20.30 uur zijn we bij Club Nautica waar we Captain Andre weer zullen ontmoeten. Uiteindelijk zijn we met 8 gasten: Simon + Nicole ( Nieuw-Zeeland), Heff + Chrissy 34 + 33, die in december getrouwd zijn ongeveer 29, Luke, Holly en Taryn ( alle 5 uit Australië), Captain Andre met zijn novia Diana (beiden uit Colombia) en Moises (Panama) de scheepsmaat. Perfect dat de 4 anderen blijkbaar niet zijn komen opdagen, zo hebben we lekker de ruimte. Andre en zijn partner vertellen net vandaag hun eigen bedrijf opgericht te hebben waarmee ze de strijd willen aangaan met Blue Sailing die nu zo ongeveer monopolie heeft op de zeiltocht Cartagena - Panama.
We zullen vannacht op de boot slapen en ergens morgenmiddag vertrekken. Gelukkig heb ik genoeg speling voor mijn terug vlucht. 's Avonds is er tijd voor stoere verhalen en natuurlijk wordt er flink gedronken, iets dat vooral Heff en Chrissy tot op de laatste dag zullen volhouden. Dinsdag wordt er dan ook nog flink aan bier bijgekocht :-)
De ruimte op het schip is riant met voldoende slaapplaatsen (hoewel ik me afvraag hoe dat voor 18 personen is: lijkt me toch wel minimaal) en vooral veel buitenruimte met de trampolines en het achterdek waar een grote tafel staat. Alleen is er maar 1 goed werkend toilet voor de passagiers (toilet papier bvk door het raampje naar buiten gooien), maar wel 2 douches (maximaal 1x per dag, 's avonds, maximaal 90 seconden douchen)

Dinsdag 26 mei: haven Cartagena en in de avond vertrek.
Ik slaap heel behoorlijk op mijn bedje onder het raam in de salon, verder zijn er nogal wisselende ervaringen, vooral wat betreft de temperatuur. In de ochtend maakt Moises een goed ontbijt. We zijn benieuwd hoe laat we zullen vertrekken: de schatting is zo rond 14 uur. In de loop van de dag vertrekt de business partner van Andre, komt Andre regelmatig naar het schip (oa met een enorme lading fruit en groenten) en vertrekt weer en we blijven wachten.....
Tegen 18 uur vertrekken we van de jachthaven naar een plek dichterbij Cartagena om te tanken en om nog meer bier te kopen nu we nog weer langer onderweg zullen zijn. We zien de zonsondergang en de lichten van Cartagena aan gaan (mooi) en rond 20 uur vertrekken we dan echt. We varen ongeveer 1 uur of zo op de motor en wanneer we zo ongeveer op koers liggen zijn we op...... Wordt misschien nog vervolgd. ...