Terugreis Nieuw-Zeeland -> Nederland 22 en 23 november

23 november 2014 - Aalsmeer, Nederland

Zaterdag 22 november: Auckland The Attic Backpackers - Terugreis naar Nederland.            Ik heb vannacht geslapen in een dorm met 6 stapelbedden, dus met 12 man op één kamer. Het licht was en bleef nog aan toen ik uiteindelijk rond middernacht naar bed ging. Maar ik ben inmiddels wel zo getraind, dat ik  - hoewel ik pal onder het licht lag - probleemloos heb doorgeslapen. Om 5.30 uur sta ik meteen op als de wekker gaat, zodat we na een kop thee om 6.35 met de Airbus Express (16 NZD) naar het vliegveld vertrekken. TerugvluchtOm zaterdagochtend 10 uur Nieuw-Zeelandse tijd (dus vrijdagavond 22 uur Nederlandse tijd) zullen we vliegen. Wat is het gezellig en handig om met zijn tweeën te reizen. Alles verloopt soepeltjes. Ik mag 23 kilo meenemen en mijn backpack - samen met nog wat losse dingen als wandelschoenen, slaapzakken ingepakt in de flightpack waar verder ook echt niets meer verder in kan - weegt 23,2 kilo! Na 11 uur vliegen in een bomvol vliegtuig, heb ik toch zeker 4 uur geslapen + 2 films gezien, landen we om 16 uur op Guangzhou (5 uur vroeger dan in Auckland waar het nu dus zaterdagavond 21 uur is, en 7 uur later dan in Nederland waar het nu dus zaterdagochtend 9 uur is). Ik ben inmiddels alle besef van tijd alweer kwijt. We moeten 8 uur wachten op het vliegveld in Guangzhou, waar echt niets te doen is. Gelukkig slaap ik wel weer zeker 2,5 uur op de grond. Om middernacht vliegen we verder voor de laatste 13 uur. Ik slaap daarvan nog een uur of 3 en zie nog 3 films. Al met al valt de terugreis me erg mee, maar ik krijg zo wel heel veel zin om thuis te komen En vooral om iedereen weer te zien.

Zondag 23 november, Aankomst Schiphol: om 6 uur ben ik geland. De backpack - compleet met "Heavy"-label + vermelding van 23 kg - is er ook al snel. Even afscheid nemen van Gerlinde en dan het is zo heerlijk om Roos weer te zien! Rond 7.30 uur ben ik thuis in mijn door Brigitte en Irene fantastisch verzorgde huis! Hartelijk dank meiden.