Picton - Wellington

14 november 2014 - Picton, Nieuw-Zeeland

Woensdag 12 november: ik heb besloten straks maar 1 dag + nacht in Wellington te blijven iov de 3 die ik eerder in gedachten had. Uiteindelijk ben ik er al eerder geweest. Daardoor heb ik nu meer marge in mijn reisschema, zodat ik 2 nachten in Picton kan blijven.'s Ochtend zetten Pernille en Julie me met hun auto af bij The Lazy Shag waar vandaan de Stray-bus om 9 uur vertrekt. Heel fijn: zo hoef ik niet dat hele stuk te lopen met al mijn spullen (bijna 2 kilometer is heel ver met alles dat ik nu bij me heb!). Om 12 uur zijn we in Picton, waar bijna iedereen uit de bus doorgaat met de ferry naar Wellington. Ik heb geboekt bij een heerlijk hostel: The Jugglers Rest. 's Middags maak ik in Picton voor de verandering weer eens een wandeling: eerst heuvel op met uitzicht over Picton en de Marlborough sound. Als ik eind van de middag terugkom met wat boodschappen en een fles pinot noir en me afvraag wat en wanneer ik eens zal gaan eten stelt Bruce (de eigenaar van de Juggler's Rest) voor om samen pizza's te maken voor een aantal mensen. Heerlijk helemaal vers en ieder kan zelf op de pizza doen wat hij wil. We eten gezellig aan tafel met onder andere Gavin: een Chinees, geëmigreerd naar Canada en röntgenlaborant. Hij heeft die dag 6 wijnproeverijen gedaan en heeft veel heerlijke wijn gekocht, waar hij behoorlijk royaal mee is. Hij is wel behoorlijk hyper en heel enthousiast over de 32 greenlipped mussels die hij voor 7 dollar heeft gekocht en die hij ons allemaal wil laten proeven. Kortom een gezellige en smakelijke avond.
Donderdag 13 november: vanochtend ga ik samen met Bram, een 25-JARIGE Nederlandse jongen naar Lochamara Lodge. Voor 45 dollar pp worden we met de watertaxi ernaartoe gevaren (duurt ongeveer 20 minuten). Onderweg zien we een aantal Little blue pinguïns en in de verte een aantal Dusky Grey dolfijnen. Helaas geen orka's of stingrays. Bij Lochamara kijken we eerst bij de gecko's en de uil in de kooien. Moeilijk te spotten, want ze zijn klein en hebben geweldige schutkleuren (hoewel de gecko's knalgroen zijn), maar uiteindelijk zien we er toch een paar, waar Bram prachtige foto's van weet te maken met mijn camera, omdat zijn Nikon-lens aansluiting is gebroken. Vandaag maakt hij dan ook de meeste foto's met mijn camera. Daarna kayakken in 1-persoons kajaks. Heerlijk om weer wat met het bovenlijf te doen. In de kajak zien we weer dolfijnen en een enkele verdwaalde pinguïn zwemmen. Blijft geweldig om te zien. Uiteindelijk lopen we nog een stuk van de Queen Charlotte Track. Ook heel mooi, vooral als we op een gegeven moment aan beide kanten tegelijk een sound zien. Om 17 uur voldaan terug met de watertaxi. We doen op mijn initiatief weer een soort groepsmaal met nieuwe wijn uit Gavin zijn voorraad.
Vrijdag 14 november: gisteravond een vliegtuigje (12 passagiers ongeveer mogelijk) geboekt naar Wellington. Leek me mooi om de sounds ook eens van bovenaf te zien ipv vanaf een boot. En inderdaad is het prachtig. Het helpt natuurlijk ook wel dat het weer helder weer is. Vanaf het vliegveld neem ik en shuttlebus die redelijk dichtbij Andrew en Theo stopt. Ik pak die mijn grote backpack en de zware dingen uit de daypack + zoveel mogelijk van mijn eten in mijn flightbag en doe die dicht met het kabelslot en maak hem vast aan de pijp van de fire extinguisher, zodat ik Wellington in kan. Ik regel de tweede hut voor Tongariro Northern Circuit (een great walk) bij de DOC, ga nogmaals naar het Te Papa museum (dat ik nu veel rustiger bekijk en veel meer kan waarderen), een Art Gallery en hal zand voor Joep bij het strand van Wellington. Eind van de middag kom ik weer bij Andrew aan en sluit ik aan bij zijn collega's. Later ontmoet ik Theo ook. Heel gezellig en hartelijk.

1. Eveline:
    18 november 2014
    Nou wat een prachtige verhalen en dan toch ineens einde van je mooie tocht in zicht. Geniet lekker van de laatste dagen en zie weer uit naar een paar uurtjes golfen met jou!
  2. Michelle van Eyck:
    18 november 2014
    Ik hoop dat je erg genoten hebt van jouw reis. Ik heb genoten van jouw verhalen iig. Goede reis terug en neem wat mooi weer terug, als dat nog in jouw backpack past.
  3. Mamma:
    18 november 2014
    Fijn om nog zo'n lang van je te lezen. Geniet nog even van je laatste dagen. Voor je het weet zijn ze voorbij. Dikke knuffel.