Auckland 19 november

19 november 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Woensdag 19 november Stray-trip Auckland                                                        Ik was van plan om vandaag met de ferry naar Coromandel Peninsula te gaan (veel leuker en sneller dan met de bus). Maar gisteren bleek dat er op woensdag geen ferry gaat, dus heb ik mijn plannen weer bijgesteld. Ik blijf een dag en nacht in Auckland. Helaas moet ik wel verkassen van de Attic Backpackers omdat daar vanavond alles volgeboekt is. Gelukkig kan mijn grote backpack er wel blijven. Dat is heel fijn want het is superdichtbij de Airport Express die ik voor zaterdagochtend geboekt heb. Vandaag ga ik op een gratis dagtour van Stray in en rondom Auckland. Er gaan vooral nieuwe, maar gezellige mensen op de bus mee. Een verrassing dat Postie de chauffeur is. We gaan oa naar een mooi strand, de luxe buitenwijk Devonport en Mount Eden.

Skyline + ikSkylineSkyline + kanonUitzicht bij fortBBQ PostieUitzicht meeuwWe zien de skyline van Auckland dus vanuit verschillende hoeken. Ik heb weer geluk want hoewel het hier de afgelopen dagen veel geregend heeft, schijnt de zon nu volop (alleen waait het stevig). 's Middags hebben we bij fort Takapuna met "lost canon" een typische Stray-BBQ met worstjes, gebakken uien, ketchup en wit zacht tosti-brood waarmee je het worstje van de BBQ pakt.

Skyline + Mount EdenSkyline + Mount Eden + ikNa de BBQ gaan we naar de vulkaan Mount Eden (heel fijn: we worden met de bus naar de top gebracht en hoeven we dus niet op te lopen) Al met al een aangename dag.

Als ik eind van de middag terugkom vertrek ik naar The Station (mijn nieuwe hostel). De kamer waar ik in slaap is werkelijk geëxplodeerd, omdat iemand haar bagage aan het herinpakken is. Ik heb eigenlijk niet eens ruimte om in de kamer te staan! Ik ontmoet Guy weer in dit hostel. Een jongen die ook op de Stray-bus zat en die ik al een aantal keren ontmoet heb. Gezellig om met hem te praten.