Milford Sound - Te Anau - Gunn's Camp middag 29 oktober

1 november 2014 - Fiordland National Park, Nieuw-Zeeland

Woensdagmiddag 29 oktober: Wat een prachtige route terug van Milford Sound naar Te Anau! De Homer Tunnel is bijzonder: hij is helemaal met de hand uitgehakt en - zoals ook veel bruggen in Nieuw-Zeeland - niet geschikt om elkaar te passeren. Wij komen net te laat en moeten bijna 8 minuten wachten. Ondertussen begint het echt te sneeuwen. Aangekomen in Te Anau mis ik Johanneke nipt, maar verblijf bij Tim in het Te Anau Lakefront Backpackers.
Donderdag 30 oktober: vandaag vertrek ik vanuit Te Anau met de Stray bus weer richting Milford Sound om naar Gunn's Camp te gaan. Het weer is vandaag wat minder mooi, dus ik besluit niet nogmaals de cruise te doen. In plaats daarvan ga ik met Lisette een 3 uur durende hike maken naar Lake Marian, een hooggelegen gletscher meer omringd door bergen.We worden door Keys afgezet bij The Divide en de rest gaat verder naar Milford sound. De hike gaat het eerste stuk langs watervallen over een prachtig aangelegd houten pad, maar het wordt al snel ruiger. Als we bij het meer aankomen is het heel mistig en kunnen we niet eens de overkant zien, laat staan de omringende bergen. Het meer zelf is omringd door een enorme hoeveelheid (grote) rotsblokken. We nemen een soort lunch en lopen ruim een uur rond bij het meer in afwachting van wat opklaringen. En uiteindelijk zien we her en der wat vage opklaringen en contouren van bergtoppen opdoemen, zodat we een idee krijgen hoe het eruit zou kunnen zien. Toch leuk! Uiteindelijk zijn we een uur of 5 onderweg geweest en liften we het laatste stuk van 7 km over de weg naar het kamp. We prijzen ons gelukkig want de tweede auto die langskomt neemt ons mee. Aangekomen in het camp staat de bus er al, maar blijkt dat Keys net met een 4WD is vertrokken om ons te zoeken. Wij gaan met en andere 4WD achter haar aan en uiteindelijk komt als toch nog goed. Het camp bestaat uit verschillende gebouwtjes en heeft verder niet veel te bieden ( de generator gaat bijvoorbeeld om 22 uur uit), maar is toch leuk. En......... heel handig om weer een groupmeal te hebben.

1. Mieke:
    1 november 2014
    Geweldig mooi.
    En wat een fantastische conditie zal je er aan overhouden!
    Nogmaals prachtige reis en voor de komende tijd: GENIET!
  2. Michelle van Eyck:
    2 november 2014
    Zo ontdek wel de mooiste plekken! Wat een fijn idee dat mensen bezorgd om jullie zijn en jullie zijn gaan zoeken! Have fun.