Maandag 29 september Mourea - Rotorua

2 oktober 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijke nacht en een goed ontbijt al vroeg op weg naar Rotorua met de straybus. Ik wil daar een aantal dagen blijven om alles iets te laten bezinken en uit de bijna stress-achtige flow van Stray te komen. Iedere ochtend begint met het opnoemen van de trip en de opties compleet met prijzen. Vandaag biedt Stray de mogelijkheid van bezoek aan Hobitton of te gaan raften. Ik besluit tot het laatste voor 95 dollar. Eerst op zoek naar een goed hostel. Het wordt de FunkyGreenVoyager. Gemoedelijk, goedkoop, schoon en redelijk kleinschalig. Heerlijke plek om even bij te komen, te wassen enz. Van de eigenaar hoor ik dat het raften via hun maar 70 dollar kost, dus die andere afgezegd en ik ga dan morgen met Johanneke uit Groningen, Laura uit Duitsland en Alexandra uit Zweden. 's Ochtends even Free WiFi opgepikt bij de bibliotheek en I-Site (meestal gratis daar ) en bij een reisbureau even op een echte computer het reisblog beter bijgewerkt met foto's.
's Middags een stukje lopen door het park van Rotorua en vast wat zien (en ruiken) van de geothermische activiteit. Daarna lopen we door het Maori-deel van de stad. Daar wordt nog echt gebruik gemaakt van de warmte uit de grond. (Om te koken / douchen? ). 's Avonds koken Johanneke en ik pasta met pesto, paprika. tomaten en cottage cheese. Lekker!