Plimmerton - Wellington 7 - 9 oktober

8 oktober 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 6 oktober: Wat een verrassing: het is stralend en windstil weer! Na een heerlijk ontbijt (eieren met spek: yummie Tim!) gaan we gedrieën (Tim, Johanneke en ik) met de trein naar Wellington. Geweldige service door de conducteur met megalange paardenstaart. Hij regelt voor iedereen een zitplaats, ruimt backpacks en wandelwagens op en heeft voor ieder een aardig woord. In Wellington gaan Johanneke 2 nachten slapen bij de Downtown Backpackers: handig gelegen tegenover het station en de Bluebridge Ferrie die we overmorgen (donderdag 9 oktober) zullen pakken naar het zuidereiland. Na inchecken in het art-deco hostel en kaartjes kopen voor de Ferrie gaan we Wellington verkennen.
Het is een fijne intieme stad met een prachtig waterfront met mooie koffietentjes (even lunchen). We slenteren langs alle plaatsen waar Roos en Joep zijn geweest en hebben gewerkt. Voor mij maakt dat het toch meer bijzonder. We bekijken de stad van boven bij het uiteinde van de kabelbaan en lopen via de botanische tuinen terug. We eten in Cubastreet bij Plum verschillende kleine gerechten en drinken een heerlijk Nieuw-Zeelands biertje. Dan gaat Tim terug naar Moana Lodge: Time to say Goodbye :-(. Inmiddels heb ik contact gelegd met Andrew, waar ik morgenavond naartoe zal gaan en meteen wat overtollige bagage zal achterlaten (hoe fijn!). Er is een pittige wind opgestoken en we hebben een onrustige nacht met kamergenoten die komen en gaan en wat aardschokken, tot 3,7 op de schaal van Richter: toch wel eng.
Woensdag 8 oktober. Vandaag nog een hele dag in Wellington. Gratis 1 uur durende rondleiding door parlementsgebouw. Zeker de moeite waard. Vooral interessant om te zien hoe ze het oude gebouw "aardbeving-proof" hebben gemaakt. Bij de DOC de hutten voor onze "Great Walk" in het Abel Tasman regelen, Stray-bus verder doorboeken. Helaas blijkt dat de "spring-timetable" wel 12 oktober ingaat, maar dat dat inhoudt dat er dan een bus extra vanaf Auckland gaat rijden. Daar schieten we dus niet veel mee op en het betekent voor ons 2 extra dagen in / bij Abel Tasman. Waarschijnlijk geen straf, want het wordt prachtig weer en er zijn schitterende stranden.
Natuurlijk gaan we in de middag ook even naar het (gratis) mega-groteTe Papa museum. Dan boodschappen voor in Abel Tasman en bepakt snel terug naar het hostel. Ik ga door naar het appartement van Theo en Andrew, waar ik zo gastvrij door Andrew wordt ontvangen. Helaas is Theo pas laat thuis, dus die ontmoet ik niet, maar op de terugweg door Wellington mag ik bij hun op de "couch slapen" - de plaats waar Roos en Joep tijden hebben gebivakkeerd - en dan zie ik hem vast ook.

1. Mirjam:
    13 oktober 2014
    Hallo Chris,

Wat een geweldige vakantie zo te lezen en zo avontuurlijk allemaal.
    Geniet ervan en leuk dat de verhalen van Roos en Joep nu zichtbaar voor jou worden.
    Groetjes, Mirjam