Auckland eerste dagen

23 september 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Auckland Maandag 22 + 23 september
Wel teleurstellend dat het hier koud is en regent ( gelukkig regende het bij het lopen met de grote backpack nog niet zo hard). Morgen wordt het gelukkig veel beter.
Nu (om 9 uur) ben ik in een koffietentje binnen een soort markthal lekker aan het opwarmen (de heater staat binnen aan). Straks kan ik mijn (om te wennen 1-persoons-) kamer in Verandahs Backpackers Lodge in en daarna....... Auckland verkennen. townhall en skytowerAuckland Art GalleryAl lopend zie ik veel van Auckland. Ik vind het best een leuke stad met zijn kleine mooie parken en een aantal prachtige oude Victoriaanse huizen. Het is eigenlijk levensgevaarlijk voor mij om hier rond te lopen met het links rijdende verkeer. Ik raak steeds de kluts kwijt welke kant ik eerst op moet kijken, dus kijk ik maar als een gek van links naar rechts en terug en opnieuw. Het is ook wennen aan het Nieuw-Zeelandse Engels, dat ontspannen, leuk en amicaal klint, maar voor mij soms (eigenlijk best vaak) moeilijk te verstaan is.
Bijzonderheid van de dag is mijn ontmoeting met 2 jonge Amerikanen die ook net in Auckland zijn gearriveerd en waarvan de jongen - naast mij zittend op een bankje in een park - voor mij gebeden heeft en doorgaf wat God mij te vertellen had..........
Natuurlijk zijn er vandaag de nodige regeldingen: langs Straytravel voor verdere info betreffende mijn buspass, een Nieuw-Zeelandse SIM-kaart regelen, een stopcontact-adapter kopen en bij de DOC (Department of Conservation) langs voor info betreffende de Great Walks. Ik heb meteen voor 92 NZD (€60) een hutpass gekocht die een half jaar geldig is en waarmee ik in alle BackCountry hutten (buiten die van de Great Walks) kan slapen en op alle campsites kan kamperen.
Aan het eind van de middag ga ik naar naar Tejo, Doris en hun familie (het zijn "vrienden" via Facebook via Ineke van Greuningen), waar ik heerlijk eet met oma, zoon en kleinkinderen. Nogmaals bedankt: heel fijn om zo ontvangen te worden in een ver onbekend land. Om 20.30 uur ging wel ongeveer mijn kaarsje uit.

Woensdag 23 september Auckland: De nacht was koud en ik heb veel last van kramp, dus de verwarming (die na een paar uur steeds afsloeg), wollen sokken, lange wollen legging en later het donsjasje over mijn benen waren aangenaam en noodzakelijk. Maar uiteindelijk heb ik kunnen uitslapen tot bijna 12 uur! Mijn plan voor vandaag voor een wandeling op Rangitoto (vulkaan eiland vlakbij Auckland) is daarmee van de baan: de laatste ferry daar naartoe vertrekt om 12.15 uur.
Alleluya K Rd SelfieDus wordt hetAllelya K road heerlijk een rustig dagje verder acclimatiseren, WiFgebruik camera met tablet verder uitproberen, rondwandelen in de stad, koffie drinken (Allelya op K Road) en wat shoppen.

's Avonds natuurlijk de eerste ervaringen in een gemeenschappelijke hostel-keuken. Dat is wel even wennen............, moet echt mijn draai daarin wel gaan vinden. Ik heb nog niets aan eten, weet nog niet zo goed hoe ik contact met mede-gasten kan leggen etc. Later blijkt dat gelukkig op andere plaatsen veel gemakkelijker te gaan :-)

1. Michelle van Eyck:
    23 september 2014
    Hi there: wat geeft het van die laatste ferry! Morgen een nieuwe dag. Ik herken dat met de links-rijdende auto's van Ierland destijds, waar ik bijna 4 maanden ben geweest. Duurt ff, maar daar wen je ook aan. Have fun xxx
  2. Jacq:
    24 september 2014
    Volgens mij sta jij stevig in je schoenen nu je er bent. Laat je niet ompraten door die youngsters ;)
  3. Lowietje:
    24 september 2014
    Goed om te lezen dat het beginnetje is gemaakt. Elke dag weer een verassing . Toppertje hoor!!
  4. Mamma:
    24 september 2014
    Hallo lieverd, fijn dat je goed bent aangekomen en het lekker gaat daar. Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Vertel dan wel even wie die Tejo en Doris zijn. Ik heb geen idee...
  5. HJ:
    Lieve zus, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Groetjes, HJ en Miriam
  6. Lowietje:
    25 september 2014
    Het, liefie van harte gefeliciteerd met je verjaardag, dikke verjaardagsknuffel!!!
  7. Sandra Steevensz:
    Hallo Chris,
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag in het verre Auckland ! Kijk maar extra naar rechts en links, beter te veel dan te weinig.
    Geniet ervan, ik ga je volgen.
    Dikke knuffel Sandra
  8. Janny:
    Lieve Chris,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !
    Leuk om je eerste verhalen te lezen. Ik ga ze met plezier volgen,
    liefs, Janny