Zaterdag 20 september: Vertrek start van het NZ-avontuur.

20 september 2014 - Schiphol, Nederland

Zaterdag 20 september Aalsmeer - Auckland maandagochtend 22 september                                      Na vannacht nog tot 4.30 uur ongeveer bezig geweest te zijn met inpakken, opruimen, alles checken, Skype installeren, laatste mails etc. etc. is het nu dan echt zover. Vertrek van huisAfscheid Roos SchipholRoos en Sanne hebben nog een lekker ontbijt verzorgd en om 10 uur vertrekken we naar Schiphol, waar ik om 10.30 uur afscheid neem van Roos, Nu ik echt weg ben, ben ik eigenlijk heel ontspannen en kijk vol verwachting uit naar wat komen gaat en verheug me op de mooie tijd. Op Schiphol voor vliegtuig                           De reis (2x ongeveer 12 uur vliegen met een tussenstop van 7 uur in Guangzhou) was goed, maar natuurlijk wel wat vermoeiend. Ik heb vrij veel gedommeld, dutjes Onderweg nachtgedaan, maar ik heb natuurlijk geen normale nacht gehad. Door het tijdsverschil en het reizen in het donker was ik al vrij snel alle besef van tijd kwijt. Ik kom keurig op tijd om 06:00 uur aan in Auckland. Het is hier nu 10 uur later dan in Nederland.

Aankomsthal AucklandDe douane vond ik een regelrechte belevenis. Ik vloog met China Southern Airlines en het is echt ongelooflijk hoeveel bagage de meeste Chinezen bij zich hebben, ook aan etenswaar. En dat moet dus allemaal uitgepakt worden! Ook mijn schoenen en mijn tent zijn gecontroleerd op biohazard materiaal. Best spannend als ze je tent meenemen en je niet precies weet wat ermee gebeurt. Maar alles is goed gekomen: ik kon hem met een bonnetje in de aankomsthal ophalen. Even heb ik dan nog een flink stress-moment in de aankomsthal als het pinnen niet wil lukken............ Uiteindelijk komt ook dat goed. Met de Airbus Express (16NZD) ga ik op weg. Dat is nog wel even pittig manoeuvreren in de bus met mijn 2 backpacks. En het stuk van de busstop naar het hostel (heuvel-op) blijken de 2 backpacks samen toch ook best wel zwaar te zijn als je wat verder moet lopen. Maar om 8 uur plaatselijke tijd ben ik er!

1. Ingrid Kersten:
    20 september 2014
    Lieve groet,

Goede reis en een fantastische tijd!!!!

XXXIngrid Kersten