Cape Reinga Tour

25 september 2014 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

Cape Reinga tourWoensdag 25 september: Cape Reinga tour. sandboarding - 90-miles-beach - fish&chips -Paihia

Kauri bomenKauri bomen met mijuitleg kauri bomenOm 7.15 uur is de pick-up door de Great Sights Bus.Eerst maken we een Kauri-walk in  Puketi Kauri Forest. TourbusOm "Kauri-dieback" te voorkomen worden de wortels beschermd door een walkway. Deze heeft 1,5 miljoen dollar gekost!

lekke band verwisselen

Daarna gaan we verder met de bus naar het noordelijkste punt van het noordereiland: Cape Reinga. We hebben een prachtige nieuwe bus met een geweldige chauffeuse Jacky. Maar rond 11.30 begint het stuur te rammelen en gaat het stinken: een enorm platte band!

lekke banduitzicht groenuitzicht groenHulp is onderweg, maar 25 mensen kunnen vast mee met een andere bus met chauffeur Robbie (met de grappigste lach die ik ooit heb gehoord) naar de bekende vuurtoren bij Cape Reinga: de.plaats waar de Pacific Ocean en de Tasman Sea elkaar ontmoeten. Prachtig!uitzicht oceaanselfie met oceaanvuurtoren met mijals 2 zeen elkaar ontmoeten2 oceanen ontmoeten elkaarCape Reinga

Inmiddels is onze bus nog steeds niet klaar, maar is iedereen met diverse bussen bij Cape Reinga gekomen. Probleem is dat niemand precies weet hoe laat en met welke bus hij/zij verder gaat. Beetje gedoe dus. Het lijkt zelfs even dat we iemand missen. Uiteindelijk komt alles goed en bereikt iedereen de zandduinen waar we gaan sandboarden!

bus naar zandsurfenbus bij surfduinbus bij surfduinZandsurfenZandsurfenEerst flink klimmen op het mulle zand! Maar dan surfend naar beneden. Fun om te doen! Maar nog best lastig. Ik eindig steeds met het board ergens halverwege mijn lichaam en uiteindelijk heb ik overal zand: in ogen, neus en kleren.

We rijden verder over het strand van de Ninety Mile Beach. Dat is een officiële Nieuw-Zeelandse snelweg. Gave ervaring.Bus naar 90 Mile beachNinety Mile BeachNinety Mile Beach

Fish & Chips MangonuiOp de terugweg naar Paihia eet ik mijn eerste fish & chips in Mangonui. Geweldig geregeld: in de bus wordt verteld wat het kost en vervolgens haal je een kaartje met daarop het gewenste menu. De buschauffeur telt alles en bestelt via de radio............. en alles staat voor iedereen klaar als je aankomt. Echt lekker ook.pinguins crossing
Om 19 uur komen we weer aan bij het hostel en ben ik wel echt gevloerd. Nog even aan het reisblog werken en uiteindelijk toch maar een wijntje! Het is toch mijn verjaardag!

NB: Donderdag 26 september: Lieve familie en vrienden. Iedereen heel hartelijk bedankt voor alle lieve felicitaties. Het heeft me veel goed gedaan. Want het was toch wel even een moeilijk moment om zo alleen op reis jarig te zijn en natuurlijk ook een moment waarop veel herinneringen boven komen. Niet erg, maar dan zijn alle lieve wensen extra fijn.
Ik heb wel een geweldige dag beleefd, hoewel het niet laat geworden is en ik uiteindelijk in mijn eentje maar 1 glas Sauvignon heb gedronken. Mijn roommates waren nl ook al vroeg gevloerd :-)

1. Martine van Eyck:
    26 september 2014
    Haha!! Nou, ik geloof maar wat graag dat straks munt bent met zulke intensieve belevenissen en lichaamsbeweging. Wat gaaf zand-surfen!! Ik zie het zo voor me, al dat zand overal achter je kleren en zand happen. :-D Een doucheput vol met zand straks.... Haha! Foto's zien er gaaf uit!