Vrijdag Paihia- Auckland

26 september 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Omdat ik Paihia wel bijna gezien heb en de Straybus pas zondagmiddag weer naar Auckland gaat en vandaar dan pas op dinsdag naar Raglan vertrekt, besluit ik vandaag maar op eigen gelegenheid terug te gaan. Dan kan ik zaterdagochtend verder naar Raglan (surf-stadje). Dus alles weer ingepakt - pffffff - en op naar het busstation.

Onderweg ga ik vast liften. Dat werkt super! Ik ben zo weg. Bus terug naar AucklandEerst een Maori-man van 35 die spullen vervoert in een klein truckje. Interessant om zo eea te horen over de Maori-wereld. Vervolgens nog 2 snelle liften van 2 andere Nieuw-Zeelanders; kortom een goede ervaring. Het laatste stuk - over de brug Auckland in - neem ik de bus.

Vannacht slaap ik in Base-ACB hostel. Echt nog nooit zoiets gezien (1x is ook meteen meer dan genoeg ). Zo onpersoonlijk en mega! De receptie (op de 3e etage) is 24/7 open. Ik heb geen idee hoeveel kamers er zijn; maar volgens mij gaat het door tot de 10e etage. Per etage zijn er denk ik zo'n 20 kamers, waarvan vele zonder ramen, vooral dorms met 4-6 bedden (2-3 stapelbedden) en per etage 3 damestoiletten, 3 douches en 4 wastafels.Keuken Base Ik denk hetzelfde voor de mannen. Nou ja, wel weer een hele nieuwe ervaring en 1 nacht overleef ik wel. De kamer en het sanitair zijn schoon en het is heel goedkoop 20NZD = 13€. Op de 3e etage is naast de receptie een grote loungeruimte, computerruimte, ruimte met wasmachines en drogers, reisagentschap, en een keuken met eettafels. Daar stinkt het zo heftig dat ik er nog geen kop thee kan drinken!

Toevallig ziet Tejo me 's middags in Auckland buiten zitten vlak vóór de opening. van de door Doris georganiseerde expositie van het Nieuw-Zeelands textiel-museum. Hij nodigt me uit om even te komen kijken.Wat een prachtig gebouw en mooie expositie!  Leuk om te kunnen zien.

1. Myrthe:
    29 september 2014
    Wat een leuke verhalen Chris! Wat kan je veel doen in een week he, wat een verschil met een gemiddelde week in/om het SLZ. Leuk dat we zo een beetje met je mee kunnen reizen, keep them coming! Geniet en veel plezier, liefs Myrthe