Zaterdag 27 september Auckland - Raglan (surfen)

27 september 2014 - Raglan, Nieuw-Zeeland

7.40 uur Vertrek naar het zuiden. Iets tevoren aanwezig zijn. Helaas: blijkbaar had de chauffeur haast en is zonder mij vertrokken. Stress, balen en bellen naar het kantoor. Adres gekregen om naartoe te gaan: dat moet per taxi en kost me 40 dollar (25€). Echt heel irritant, vooral als je hoort dat andere mensen 10 minuten te laat waren! Maar goed: zo snel mogelijk loslaten. Naar het hoofdkantoor voor een oninteressante presentatie. Verder met chauffeur Weeman (dat staat voor short man).
Stop bij de Waireinga Bridal Veil Falls.
Korte stop in Raglan voor inkopen, lunch etc. We zitten in een leuk hostel (Solscape) met een soort wagons als slaapruimte. Het ligt een stuk buiten het stadje, waar hoger op de berg met uitzicht op de oceaan. Ik blijk de enige van de bus te zijn die gaat surfen. Beetje spannend en er vast van overtuigd dat staan me wel niet zal lukken. We krijgen wat instructie binnen bij de surfschool en krijgen ons wetsuit, want de zee is best fris. En dan op weg. We zijn met ons zevenen (6 meiden, 1 man) en 2 leraren. We worden prima geholpen en het lukt zowaar. Echt zoo geweldig om te doen! En vooral "sweet as" dat het lukt! Niet geweldig maar toch! En 1x echt van de 2e golf tot aan het strand.
's Avonds fish & chips met uitzicht op zee. Alleen is het al bijna donker :)

1. Michelle van Eyck:
    30 september 2014
    Jij en op tijd gaat nog niet goed samen, of niet? Hihi. Geef die chauffeur maar de schuld.